1 okt. 2009

HELGRAPPORT!

Ledig i helgen vilket är ovanligt och ska ta tillvaras på. Drar i vanlig ordning igenom veckoslutets alternativ i Norrköpings "klubbaliv".

TORSDAG:
Finns egentligen bara ett alternativ jag känner till och NEJ det är inte svennebananfrossan 112an på Harrys utan KLUBB REPUBLIK som kör höstpremiär med bandet [ingenting].

FREDAG:
På fredag känns det hugget som stucket ute på stan. Busta Rhymes "warmup" på Otten, goatrancegalej på skeppet, popsnören på Hugo, coverband på Palace eller som Bomull stoltserar på hemsidan:

"Nattskiftet har fri entre fram till kl. 22.00 därefter 40kr. Öppet till kl. 03.00. För dig som är människa och kanske trivs med andra människor!
Känn dig som 40, är man "30" eller "50" spelar väl ingen roll!
NATTSKIFTET SPELAR DEN BÄSTA MUSIKEN från
50-60-70-80-90 och 2000 talet. Det ska gunga/svänga på dansgolven!
En fredagsnatt på Bomull med Elvis Presley, Madonna, Abba,
Michael Jacksson men varför nämna några när det finns så många!"

Så många ställen och så lite tid. Jag är inbjuden på hemligt elektronisk fest i sluten regi av tveksam laglighet och om de blir en sväng på stan är det där jag hamnar, kulturfascist som jag är.

LÖRDAG:
På lördag finns det en del riktiga lockelser i natten. BUSTA RHYMES som faktiskt dyker upp på Ottens scen är ett grymt alternativ. Även om jag tvivlar på att han kommer köra de grejer jag vill höra har jag missat honom live så de är bokat.

Annars är de definitivt FLO som gäller för hela slanten.

Eller glömde nästan att LADIES NIGHT har efterfest på PALACE...... Kuuuuuk!

Inga kommentarer: