29 aug. 2009

SERENGETI!


Jag ska ställa mig på HUGOs och spela MICHAEL JACKSONs alster ikväll. Jag är ju inte så förtjust i denna sortens frossande i döda artisters storhet sisådär närmsta året efter dödsbudet. Känns lite gamaktigt. Missförså mig rätt. Jag har vunnit mången danstävlingar på mellanstadiet med mina noggrant inövade MJ moves. Jag kunde hela BAD skivan utantill och hade posters och diverse merch utspritt runt hela pojkrummet. Han var en stor artist bla bla bla...... Men det måste finnas gränser. Faktum är att han inte gjort något vettigt i musikväg sen -92. De flesta artister faller ur rutan efter ett eller två inaktiva år. I och för sig sålde Thriller i över 50 miljoner ex. I alla fall ska jag stå där och jag har spenderat dagen med att botanisera i MJ´s katalog och beslutat mig för att bara köra Michaels material. Ingen MJ kvart eller timma utan hela jämrans kvällen så de så. Annars är ett hett tips SERENGETI & LADY LOUISE som kör på Caribbean explosion ikväll. Grabbarna matar på med schyssta bokningar i Norrköping och säga vad man vill om Cromwell house som ställe så kan de vara värt kulturgärningen att gå dit om man är sugen på lite skön reggae och tung dancehall!

Inga kommentarer: