6 aug. 2009

URF 2009!


Dags igen för 2009 års upplaga av Norra Europas största reggaefestival som hemsidan skryter om. Förutom civilsnutjidder & haschhets är det nog Sveriges bästa festival enligt mig också. Sen finns det ju flera festivaler jag inte varit på men det är något magiskt över URF. De må hända att för de som inte är jättefans av just Reggae kan bli less på baktakten efter ett tag och de mest inbitna rastaskallarna tycker att den inte går att jämföra med större festivaler i tex Tyskland där det är
- "Så jävla chill alltså!"

Men enligt mig är Uppsala reggae festival en kulturgärning i Sverige och borde hyllas, besökas och vara stolta över oavsett Uppsala & Stockholms polisens överdrivna ansträngningar att jaga bort besökarna. Årets lineup är inte riktigt lika tjock som de senaste åren men det finns fortfarande en hel del guldkorn som jag absolut inte vill missa. Om man vill ha koll på vad som händer så ska man hålla noga uppsikt på REGGAE GALORE som gör en storsatsning på mediabevakningen runt festivalen i år. Nu ska jag packa det sista sen bär det av. Rundar av med några feta chuunes, av artister som jag ska se under helgen.



Inga kommentarer: