15 juli 2009

På spaning efter den tid som flytt!

Hej igen! Nu ska det bloggas ordentligt för det börjar bli mycket på gång. Spelningar, festivaler och annat skoj. Årets mest otippade evenemang Munken in the park gick av stapeln helgen som gick. Krogen Saliga Munken hade alltså som jag hoppas ingen hade missat styrt upp en tvådagarsfestival i vad de ( om man kisar, tittar med ett öga, är onykter på femhundra meters avstånd ) kallar park utanför deras etablissemang. En rejält tilltagen uteservering och en scen var allt. Allt var gratis i dagarna två. Fantastiskt initiativ och även om de var lite halvpissigt väder så verkade de hele vara uppskattat. Jag missade fredagen för att jag var hemma med barn. Men enligt rykte var det fullt på munken långt innan kvällen var över och att djcrewet som rundade av kvällen inne på munken THE BROTHERS GONNA WORK IT OUT från E-tuna ska ha gjort bra ifrån sig.
På lördagen hade jag fått dispens att kolla in läget och vi började med att dra ner hela familjen till GOVENOR ANDY som lirade vid sex. Tyvär var han inte backad av liveband, inget ont om Youthman som backade honom, men Guvenören gör sig helt enkelt bäst med liveband. Jag har ofta svårt för svensk reggae och allra mest på svenska men Guvenören är en av de få som faktiskt levererar. Han är en entertainer ända ner i skoklackarna och de var väldigt synd att han fick köra så tidigt på kvällen med en entusiastisk men liten publik. I övrigt förutom Northern Uppsetters så var det mycket singer songwriter stämning på kvällen. Ett skäl var enligt rykten att det helt enkelt inte fanns ekonomi till hela sättningar på scen. Jag som var asapeppad på att se TOPAZ sound köra på kvällen inne på munken blev mäkta besviken när de hade ställt in. Det slutade med att jag blev lite försenad och ca halv elva var det fullt inne på Munkens område så jag fick pallra mig bort till Trädgårn och deras "karibiska afton" och där står Guvenör Andy på scen backad av hela Roxanne och lät bra mycket bättre än tidigare. Det kan ha varit vinet som spelade in lite också men ska man se Guvenören så är det med liveband. Allt som allt en bra kväll. Hoppas Munken kör nästa år igen och då ska jag se om jag kan lägga mig i lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha, dom dj'sen på freda'n var det mest pinsamma jag sett.