29 juli 2009

Big bad badder!!


Här sitter man på en onsdagjävel ölsugen som aldrig förr, pank och nyförnedrad av försäkringskassan. Ser ut som att man får bryta sitt löfte och ge sig in i restaurangbranschen igen. Sweet. UPPSALA REGGAE FESTIVAL står inför dörren men det ser nu ut som att det inte blir något för mig. Men jag är inte bitter jag inte. En haugelschpraukare så skulle jag gå ner och rensa upp direkt. Annars har jag lite tips på ställen att ta vägen om man vill checka utelivet på Jamaica genom en schysst sida. JAMAICAN SLANG. Don´t sleep juss click. Sweetness rytmen är en av mina favoriter i ett enligt mig ganska fattigt år på feta tunes fronten. En schysst sampel på några versioner på spelaren under. Rytmen är på ett cirka sex månader gammal vilket är typ två-tre år i riddimsammanhang. Pu-pu-pu-puuuuull it!!!


SWEETNESS RIDDIM 2009

Inga kommentarer: