21 mars 2009

Grillad schmillad!

När jag försökte ta reda på mer om K-specials Black Music special så fick jag bekanta mig med SVT´s hemsida och deras högst uppsakattade funktion SVT PLAY. De e la grymt att man kan gå in och kolla på program så där när man känner för det i efterhand. Framtiden alltså. Vi lever i den. Men tyvär kan man säga så fick jag mer eller mindre ofrivilligt bekanta mig med den mörka sidan av svensk humor igen. Jag tycker då generellt att svensk humor är ungefär lika roligt som att onnanera med en osthyvel men det finns ju såklart undantag. Schyfferts nya skapelse grillad är inte ett av dem. Jag stod då om jag ska vara helt ärlig inte ut med att se ett helt program, då efter att ha genomlidit de första fem minuterna var ungefär lika humoristiskt givande som att klubba sälar. Jag tog mig då tid att gläppa framåt lite och kolla in lite bitar här och där och de räckte med råge. En sån tragisk samling skit och piss trodde jag var svårt att frammana på en och samma gång och då måste jag påminna att, som jag förstod, så var huvudgrill offret Sanna Bråding. Det måste ju vara en av Sveriges absolut enklaste person att göra sig rolig över. Det borde vara tvärtom svårt att inte göra sig rolig över henne. I alla fall så folierade kändismobbingen ( jag vet, visst låter det bra i teorin ) fatalt och efter Alex facking Schulman hade bränt av sitt bästa material blev jag tvungen att sluta titta i ren självbevarelsedrift. Den här dyngan fick Stockholm live att nästan verka roligt. Hoppas att de får jävlig bra betalt för att sitta där och le nervöst och tiden rinner sakta, sakta framåt. Så känns det i alla fall för de stackarna som sitter i sofforna runt om. Jag kan omöjligt gå med på att de på allvar tycker att det är roligt själva. Kunde inte producenten varit barmhärtig nog att regissera in en barmiljö så att de kunde sitta och smutta på en grogg. Då kanske programmet tillslut skulle kunna bli intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eh... Schyffert har inte gjort Grillad. Det är nått spån i Malmö som håller i det. Schyffert har gjort nått som heter Roast på Berns som ska gå i höst.

Karlos Kalops sa...

Ok! Jag läste ngt i ngn press där han beskrev vad som var på gång, och sen blev det en ganska uppenbart förhastigad, slutsats av det. Trodde mer om Schyffert och nu finns ju hoppet kvar. Tack för rättelsen.
K.