11 mars 2009

Ljusen i mörkret!

Livet på landet kan också vara fint, trevligt och smått fantastiskt. Lite på grund av bristen. Bristen jag pratar om är på kultur av rang. Ja föri helvete jag vet att vi har mycket kultur i Norrköping men jag menar inte "kul att ni håller på"-kulturen. Om vi ska bli så bra som jag vill att vi ska vara. Nämligen bäst i världen så räcker det inte med piss och skit. De är då bristen gör sitt jobb för där helt plötsligt i det totala ödeland tornar det upp sig alternativ av nationell klass och ibland världsklass även om våra kära kultur & nöjesjournalister väljer sporadiskt att ( icke )stödja dessa efter för mig ganska godtyckligt val. Det finns ett flertal arrangörer, konstnärer, fotografer, musiker, dj´s och diverse andra kulturarbetare som kämpar hårt för att sätta sig själva och Norrköping på kartan. Fortsätt med det. Jag ska göra mitt bästa för att plita ner allt jag kommer över här mest för att detta ska vara en bra blogg. Inte en "kul att han håller på" blogg, fan heller.
Ett urval av grejer värt att kolla upp för att hålla koll i brist på vettiga alternativ hos ( företags ) medierna är till exempel veteran arrangörerna REPUBLIK & NEMCOM som står bakom flera både oförglömliga & imponerande kvällar. Norrköpings mest internationella arrangemang NMM är inte fy skam det heller. Det finns en massa annat men det tar vi sen.

Inga kommentarer: