4 mars 2009

När man pratar om bra skit!

När man ändå är igång och pushar lite konserter kan man ju smälla till med några av mina favoriter under våren. Jag vet inte alls vilka jag kommer ta mig till då kassan tryter ordentligt men med lite tur kan man dyka upp på de flesta. Bloggfaymet kanske drar igång så man får gå på konserter kratis ( fat chance, bloggen är ju ändå död ). Chansen att norrköpingsmedier får upp ett ordentligt öga för vad som händer är slim to nothing. Nästa vecka börjar det med att skånes mesta artist dyker upp med komp på nyrenoverade Otten i Norrpan. Timbuken behöver ju ingen närmare presentation utan kommer antagligen riva av en hel drös med kända och kanske några okända bitar på scen.
Jokern i leken våren 2009 är ju att falsksjungande hjärtekrossaren BIZ MARKIE dyker upp på Sneakers n stuuf´s egen regisserade skiva. Sist han var i Svedala om jag inte har missat något var på Jamet Style Wars på borgen i Norrköping -99. Värt!
Jag och Tompa T drog ner till CPH för att kolla in EPMD för ett par år sedan och då var Faraon förband och det var riktigt grymt. Han har ju varit här minst ett par gånger förut på olika platser men jag kan mycket väl tänka mig att dra till Mosebacke den 4 april inte minst för att jag faktiskt aldrig har tagit mig till Klubb Yes pinsamt nog.
Spökfejat är Wu-Tangs mest produktiva medlem just nu känns det som. Han håller bra standard på sina släpp också. Det gillar vi. Har hört ganska negativa rykten om hans förra uppträdande men det verkar till stor del ha berott på det uberkeffa ljudet på Berns. Upp till bevis!
Collie Buddz är snubben från Bermuda som breakade för några år sedan med monsterhiten COME AROUND. Han kanske ser ut som en uppdaterad kopia av SNOW men han har backat upp sin första singel med några riktigt tunga uppföljare. Fortsätter han så här så är han utan tvekan en kraft att räkna med i framtiden. Jag ser fram emot att se honom på scen.

Några andra konserter värda att nämna kan vara ICE CUBE den 16 april på Tyrol i STHLM & RAPHAEL SAADIQ på Nalen i STHLM. En hel del bra och det är säkert mer på G. Jag är taggad i alla fall. Är ni?

Inga kommentarer: