18 mars 2009

Vardagsfest!

I saknad frånvaro av min snoriga bättre hälft och mitt lilla monster till son, som tog sitt pick och pack och drog hem till svärpäronen på party, så har jag tagit till flaskan. Nja inte riktigt men ett par glas vin, en öl och ett par lyxcigg ( har ju "slutat" ) har jag bjudit mig själv på i sann vardagslyx. Känner mig lite kontinental sådär. Fast i sanningens namn har jag sneglat på klockan sen tio och tänkt att de snart är dags att knyta mig. Vilken fest! I alle fall efter ha varit ute på www ett tag så hittade jag det här fantastiska exemplet på svensk kreativitet. Jag var inne på den eminenta dj´n/producenten FREDDIE CRUGERs sida för ett par månader sedan och hörde denna låt som direkt lät som godis för mina öron, sen tappade jag bort den i allt vardagligt trams. Sedan blev jag väldigt oväntat återintroducerad till låten igen på en sjaskig bar i Bangkok, vilket gjorde mig glad och konfunderad. Men nu mina vänner har vi återigen träffats.... Vänta..... ahhh vinpaus... och denna gång släpper jag den inte. Veteran rapparen och numera K1 presentatören ADL har tillsammans med Freddie Crueger aka Red astaire gjort bra ifrån sig kan man säga. Mycket nöje!

Inga kommentarer: