9 mars 2009

Måndagsblues!

Junior är lite under isen så idag finns chansen att de blir att softa hemma och försöka avlösa trötta morsan så mycket så möjligt. Dvs en massa populärkulturellt input som måste göras av med. Kan starta denna vecka med lite hajp. Sen jag efter en lång tid av antibloggåsikter av diverse mer eller mindre valida skäl kommit loss och faktiskt hittade, med min brors hjälp, några bloggar värda att följa, så ramlade jag på busapans blogg. PRANKMONKEY har bloggat på rapparen Petters bloggportal GOD DAMN IT ett tag och det är den blogg som jag ser mest fram emot att läsa tror jag. Det är inte så ofta vad han skriver om utan mer hur. Med skarpsinnig dryghet och en smula bitterhet smular han ofta sönder det ämnet han skriver om med en oerhörd elegans och intelligens. Nu läste jag på morgonen att han har flyttat adress till för mig okända folkvett.se. I dessa tider när blogghajpen känns svalnande, när kändisbloggarna blivit "utbrända" och lagt ner sitt skrivande, förutom fotbollsfruarnas och blondinbellornas alster som jag tror till stor del finansieras av småstadssurfarnas träffar ( måhända irrelevant vart läsarna befinner sig, kanske utvecklar någon annan gång ) så känns det bra att man alltid kan kolla in vad busapan har för sig. Inget ont om dessa bloggare. Don´t hate the player! Hate the game!
Apan är anonym, vilket betyder att han inte visar sitt ansikte eller har ett vanligt namn. Men det som låter som en ursäkt för att blogga konsekvenslöst glöms bort efter ett tag. Apan bygger upp en ny identitet i och med sitt bloggande. Jag ser en stroppig jävla apa i kostym framför mig som glider omkring på en smart mediabyrå som är diskret uberironiska inför allt, som man hatar att älska. PRANKMONKEY är apan, hur dramatiskt skitnödigt det än låter. Nu vill jag inte se mannen bakom bloggen. Jag vill bara att han ska fortsätta hitta saker han irriterar sig på och såklart skriva om dem. I all evighet. Kolla in PRANKMONKEY & därmed basta!
Till och med när han blir farsa kan han inte låta bli att lacka på diverse sjukhusrutiner och skriva om det. Fantastiskt! Och nu till lite buskishumor för att pigga upp på en måndag förmiddag.

Inga kommentarer: