12 mars 2009

Temadag: DANCEHALL PT.II


På fredag ( imorgon ) är det galej pågång. Norrköpings vassaste Latinocrew CARIBBEAN SOUND kör sin klubb Caribbean explosion på Black Horn. De har flyttat runt lite de senaste åren och nu har de landat i det svarta hornet alltså. På fredag har de bjudit in Örebros stolthet DJ YOUTHMAN som är medlem i crewet BOOM WAH DIS. Boom wah dis har lirat minst ett par gånger i Norrköpig förut och jag vill mig minnas svettiga kvällar med tung bas & många pull ups. Youthman har varit väldigt aktiv i Sveriges dancehall scen den senaste tiden trots att deras blogg har varit inaktiv ett tag nu till min stora besvikelse. Jag ser i alla fall fram emot att se honom ta över skivspelarna igen. Jag har en gammal mix att dela med mig av. Det är mest reggae på den och den har ett par år på nacken men det gör den i ärlighetens namn inte ett dugg sämre. Run dis!"











DJ YOUTHMAN- RODEO MIXTAPE 2007

Inga kommentarer: