18 mars 2009

Ikväll i etern!

De e radioteater ikväll eller de är väl inte riktigt teater men underhållande i alla fall. Norrköpings egna nattklubbsmogul Sacco är för andra gången värd för programmet Reggae Revolution på Östergötlands kommersiella radiospektakel EAST FM. East FM förtjänar en helt egen post men jag kommer inte dra igång det nu då de kräver sin alldeles egna omsorg, då de suger på så många nivåer.
I alla fall så uppskattar jag då innerligen initiativet men det är typiskt som så ofta i dessa samanhang att ansvaret ges ut till någon som inte helt håller måttet. Jag lyssnade på förra programmet som gästades av Million Styles och hur grym han än är så känns det inte helt rätt när låtlistan under programmet i stort sett bestod av låt oss ( milt ) säga radiohits, som om man tänker efter spelas även när de inte har "reggaeradio". I alla fall uppmuntrar jag till en lyssning för ikväll är det utlovat gäster minsann. De börjar kl 18.00 ikväll kolla East FM länken för vart & hur. Om jag får välja så finns det flera andra bra alternativ när det kommer till svensk reggaeradio. Jag gillar såklart vår alldeles egna show KOBRAKAI LINKUP SHOW tyvärr har vi legat på latsidan och inte uppdaterat sen i somras. Men de ska sättas igång igen under våren är planen. De kommer hajpas flera olika shower här eftersom men de tar vi sen för nu ere lunch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vänta, har sacco ett radioprogram?

Karlos Kalops sa...

Jupp de e bara att ratta in kl 18.00 idag och fröjdas!