6 mars 2009

One wrong move & you end up the asslicker!!

De var en bra kulturbilaga till DN idag ( fick jag sagt att jag läser Dagens nyheter också ). Jag fick inte bara tips om boken till mitt förra inlägg utan KAROLINA RAMQVIST skrev en krönika om CALIFORNICATION. Jag som tycker det är fränt att vara lite i tiden måste erkänna att även om jag visste om seriens existens redan vid starten 2007 å tog det mig till ett par tråkiga hotellkvällar i Bangkok januari 2009 för att klämma mig igenom seriens två första säsonger. Jag har ingen riktig koll på vart serien ligger till sändningsmässigt i Sverige men den har i alla fall gått på fyran. I alla fall, poängen är ju att om DN kan, så kan ju jag slänga in ett inlägg om serien. Jag vill belysa en sak i serien och en sak alena. MARCY RUNKLE spelad av PAMELA ADLON. I den första säsongen spelar hon, om än en viktig så ändå bara, en biroll som komplement till huvud personerna Hank Moody & Karen, som jag gör mitt bästa att undvika att skriva om ( se Karolinas krönika ). I den andra säsongen utvecklas Marcy & hennes make Charlie Runkle till mer individuella karaktärer till seriens stora upplyftning. Marcy ÄR helt plötsligt serien och i princip varje scen med henne i är fantastisk. Med detta sagt måste jag slänga in att i helhet var säsong två mycket sämre än den första, på grund av försämringen av huvudhandlingen & huvudkaraktärernas utveckling samt att säsong tre förväntas vara en stor besvikelse för mig redan nu. Har inte sett ett skit så de kan gå hur som helst. I alla fall så kan serien vara värd att se bara pågrund av Marcy. Om det inte går in första gången så titta på scenen igen & igen & igen. För vem har hört visare ord än så. One wrong move & you end upp the asslicker!

Inga kommentarer: