10 mars 2009

Morgon hype!

De blir två för en denna morgon. Jag har tagit en heldag hemma på min första vabning ( vård av sjukt barn för er oinvigda ) Nu så sover junior förmiddag nästan och jag passar på att klistra mig framför datorn och leverera. Duon UPHYGH blev duktigt hajpade kommer jag ihåg när de såg solens ljus. De fick en ganska hardcore fanskara och körde stenhårt på den futuristiska funkiga stil som redan från start var deras signum. De splittrades 2007 av skäl jag varken vet om eller kommer gå in på. För er som inte har koll kan jag rekommendera ett mixtape jag snubblade på när jag gjorde lite research ( research = googla ), från bloggen SVENSKA GRUVAN. Det är upphovsmannen bakom bloggen Dj Bjarne B som har slängt ihop en mix som han beskriver som följande:

"Detta är en sammanfattning av vad dom släppt före, under och efter Up Hygh tiden, under en rad olika alias. Både gemensamma och egna projekt, både som producenter och som rappare.

Up Hygh må vara splittrade, men det vi hört hittills är bara början på vad dessa 2 funksjälar och deras vänner kommer att åstadkomma framöver."











Tracklist hittar ni HÄR!

Men som Dj Bjarne B skriver så har UPHYGH sagan fortsatt i form av soloprojekt vilket leder fram till grunden för detta inlägg. Har som bekant en konstant förmåga att ströva runt lite innan jag kommer till skott. I alla fall fick jag ett meddelande härom veckan där Dj Don Maze hypade hans senaste projekt där. Mr Maze har fått lite hajp här förut ( se länk ). I alla fall så kör han som DJ och allmän uppstyrare till ena halvan av forna UPHYGH som går under namnet FUNKENTELLER bland andra. Så se upp för funkiga livegig nära dig!











Funkenteller feat. Mapei -All this Jelly. Sasac RMX

1 kommentar:

Bjarne B sa...

härligt, spread the word!
kommer fler intressanta mixar kan jag lova.