11 mars 2009

Jag är här nu!

Det har ju blivit så att jag börjat ta det här med bloggande mer och mer på allvar. Nu är jag liksom ute och minglar runt på nätet, researchar ( fortfarande Google i stort sett ), hookar upp med folk och mitt senaste vapen i min jakt på ett erkännande som bloggare är dessa olika bloggportaler/hotell där man reggar sig och förhoppningsvis så hittar någon in på min blogg. Det slutade ju med att jag försökte botanisera i Norrköpingsbloggarnas värld, främst inom kultur & nöjes sektorn. Inte föga förvånande var utbudet magert. Vi har proffs bloggarna från Norrköpings tidningar Calle Slättengren, Sandra Wall & KULTURMAGASINET ( som till synes står utan avsändare ). Folkbladet har slängt in en stackars rocktyckare bland vad som ser ut att vara en hel arme av sportbloggare. I alla fall som det sig bör i en svensk småstad så ramlar man på rapporteringar från melodifestivalen oavbrutet speciellt som frälsaren av alla kulturarrangemang prexis var på besök i sta´n.
Norrköpings egen Frederik Strage; Calle Slättengren brillierar dagen till ära med följande inlägg på sin blogg:

"Läsarstorm är att ta i. Men ett par har hört av sig idag och undrar varför vi inte recenserade Sven Ingvars när de var i De Geerhallen igår. "Det var ju så trevligt. Dåligt att ni inte var där".

Nästa gång Sven Ingvars är i stan kanske jag ska recensera dem själv. Då kan man nog räkna med att det blir läsarstorm. En del tar recensioner väldigt personligt. Lundell, Kent och revy-fans tillhör den skaran.

Vi kan ju inte gå på precis allt som händer i stan. Det är ganska många konserter och föreställningar som väljs bort av olika anledningar."

Inte för att jag själv skulle befinna mig på en Svenne-Bananerz konsert men jag tycker det blir grovt mot de stackars pensionererna i fråga ( ålder är helt mitt antagande ) när Calle slänger att han minsan har recenserat Lundell, Kent och ett antal revyer i sin journalistiska karriär. Känn på den simpla dansbands kärring...

Min tröst är ju att om Norrpans journalister är lika beroende av självbekräftelse som jag misstänker kommer de hitta denna text i morgondagens självgoogling och då har ju jag
1: Skapat några sköna journalistfiender. 2. I alla fall fått några extra besökare.

Det känns bra inför framtiden det här! Beef is the new black!

The assasination av Norrköpings medier by the homeboy Charliebwoy kommer tillbaka!

Inga kommentarer: